Robert Rauschenberg
Gabarra (Barge), 1962–63
Olio-pintura eta serigrafiatutako tinta mihise gainean
203 x 980 cm
Guggenheim Bilbao Museoa eta Solomon R. Guggenheim Museum, New York, honako hauek egindako diru-ekarpen osagarriekin: Thomas H. Lee eta Ann Tenenbaum, Zuzendariaren Nazioarteko Batzorde eta Batzorde Betearazleko ondorengo kideak: Eli Broad, Elaine Terner Cooper, Ronnie Heyman, J. Tomilson Hill, Dakis Joannou, Barbara Lane, Robert Mnuchin, Peter Norton, Thomas Walther eta Ginny Williams; Ulla Dreyfus-Best, Norma and Joseph Saul Philanthropic Fund, Elizabeth Rea, Eli Broad, Dakis Joannou, Peter Norton, Peter Lawson-Johnston, Michael Wettach, Peter Littman, Tiqui Atencio, Bruce eta Janet Karatz eta Giulia Ghirardi Pagliai 97.4566


206. aretoa

Gehiago jakiteko

Robert Rauschenberg eta Cy Twombly artistak XX. mendearen bigarren erdiko giro artistikoan eragin handiena izan zuten bi egile nabarmen izan ziren. Ipar Karolinako Black Mountain College-n trebatu ziren biak, eta 1950eko hamarkada erdialdean haien berezko hizkuntza bisuala sortzea lortu zuten. Espresionismo Abstraktuaren berezko keinu heroikoekin kontrastatuz, Cy Twomblyren marra kaligrafikoak, sarritan zuriz margotutako gainazalen gainean beltzez egindakoak, grafitiekin parekatu dira maiz. Itxuraz abstraktua dirudien hizkuntza horrek kultur eduki sakona ere izan dezake, izan ere, Twomblyk literatura klasikoaren eta mitologiaren erreferentzia zuzenak txertatzen ditu bere artelanean. Robert Rauschenberg, bestalde, Pop Artearen aitzindaritzat jo daiteke, bere Combine artelanetan (“uztarketa”; pinturaren eta eskulturaren artekoa) kalean aurkitutako eguneroko objektuak eta aldizkari zein egunkarietatik hartutako irudiak jaso zituen eta. Edonola ere, Rauschenbergen artelanek artistaren berezko keinuak islatzen dituzte, eta ezaugarri horrek Pop Artearen estetika hotz, emozio gabeko eta inpertsonaletik desberdintzen du. Erakusketako lanak artisten bi lan ikoniko, eta handinahiak, dira. Rauschenbergek Gabarra (1962–63) 24 ordutan burutu zuen eta 1960ko hamarkadan hasitako margolan serigrafiatu eta dinamikoen arteko onenetako bat da. Komodori buruzko bederatzi gogoeta (1963) obra, Aurelio Komodo enperadorearen gobernu penagarriari buruzkoa da (K.o. 177 eta 192 urte bitartean egon zen agintean). Multzo bateratua osatzen duen pintura segida honek, irudi abstraktuak erabiliz, kontakizun indartsua eta zirraragarria iradokitzen du.

Orri honek cookieak erabiltzen ditu nabigazioa eraginkorragoa izan dadin eta zerbitzu pertsonalizatuagoa izan dezazun. Nabigazioarekin jarraituz gero, cookien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.
Konfigurazioa aldatu edo informazio gehiago eskura dezakezu gure Cookien Politika bidez.